Donderdag - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Almerecollege Kampen - WaarBenJij.nu Donderdag - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Almerecollege Kampen - WaarBenJij.nu

Donderdag

Door: anne & floris

Blijf op de hoogte en volg Almerecollege

19 November 2015 | Verenigde Staten, Philadelphia

Vandaag hebben we zoals dinsdag de lessen van onze hosts bijgewoond. In de vrije periodes (free periods) zaten de meesten in de cafetaria waar veel werd gegeten, onder anderen pizza, friet en gefrituurde kip om 10 uur s' ochtends. Anderen waren in de library bezig met het voorbereiden van hun presentatie. Er was ook typisch Nederlands eten op school vandaag. Er waren bitterballen, oliebollen, stamppot boerenkool en Zaanse mosterd soep. De oliebollen vielen erg in de smaak bij de Amerikanen, al leken en smaakten de oliebollen die de koks van de school hebben gemaakt helemaal niet naar onze eigen echte oliebollen. Ze waren licht gekleurd en heel zacht aan de buiten kant en ze waren een beetje taai en niet echt gaar aan de binnenkant maar nog steeds niet super slecht, alleen gewoon niet zoals de onze. Vandaag werden er ook presentaties gegeven. Er waren wat probleempjes maar morgen is er voor velen nog een kans om de presentatie te doen. Na school gingen we naar Skyzone toe. Dit is een groot gebouw met trampoline's en je gewoon overal springen. Je kon een bal in een basket gooien, je kon in een grote back met zachte blokken springen, je kon vrij springen op heel veel trampolines en je kon ook trefbal spelen wat heel leuk was! We hebben met bijna de hele groep een paar potjes trefbal op de trampolines gespeeld. Nadat we een uur hadden gesprongen ging iedereen weer naar huis om avond te eten. s' Avonds zijn er mensen naar Walmart geweest en hebben sommige mensen Ruth's verjaardag gevierd. Dit was weer een hele leuke en toch ook wel vermoeiende dag, nog 3 dagen en dan gaan we jammer genoeg alweer naar huis!

• 21 November 2015 - 21:36

Iris Van Gulik:

Mogen jullie de blog wel in het Nederlands bijhouden van meneer Van der Meer? ;-)
    Ruth, alsnog van harte gefeliciteerd! Een bijzondere plek om je verjaardag te vieren. Dat zul je vast niet snel vergeten.
    Groet, Iris van Gulik